1. Du och jag förbinder oss att båda följa det vi kommit överens om, vad det gäller design, deadline, betalning och pris.
Som kund har du ansvar för att framföra dina önskemål så noga som möjligt. Var så detaljerad som du kan. Alla kunder är unika och jag kan tyvärr inte trolla eller läsa tankar 😉 Det vi säger under den första konsultationen är oftast det som gäller, om vi inte tar fram ett plagg tillsammans under en längre tid. Om du godkänner föreslagna metoder och ändringar så får du också stå för det senare. Så, som sagt, var tydlig med vad du vill från början.
2. Du måste kunna komma på så många provningar som krävs.
3. Betalning sker enligt överenskommelse, vanligtvis via 1-2 fakturor.
4. Leverans sker via personlig upphämtning eller via Post-paket. Kunden betalar frakten om annat inte avtalats.
5. Mina priser står fast, jag prutar inte. Vill du minska din budget får du förenkla din beställning. Jag tummar dock inte på kvalitén och kommer inte att förenkla ner ett plagg hur mycket som helst.
6. Försenad betalning går efter två påminnelser till Inkasso.
7. Avbruten beställning debiteras med halva beloppet inklusive det material som köpts in.
8. Större ändringar av design debiteras extra så diskutera gärna detta innan du väljer det.
9. Jag tar inte emot beställningar med allt för kort deadline eller som vad det gäller pris eller sömnad inte stämmer med mitt sätt att arbeta. Jag rekommenderar dig gärna till en kollega i sådana fall.
10. Jag tar inte emot kundsamtal på kvällar och helger, hör av dig på vanliga arbetstider.
11. Jag ger inte ett bestämt pris på en beställning innan jag har all information jag behöver.
12. Vill du reklamera en beställning så behandlas den som köp av tjänst. Det jag erbjuder är att korrigera felet kostnadsfritt. För allas trevnad och snabb hjälp, var vänlig och konstruktiv (det lönar sig i längden!).